1. Szervezeti illetve projekt jellemzők
2. Tevékenység
3. Célpopuláció - az a populáció, amelyben a módszer alkalmazható
4. A tevékenység részletes leírása (célok, koncepció, módszerek)
5. Programértékelés: értékelő vizsgálatok a program működéséről, hatékonyságáról
6. A programban részt vevő személyek (szakemberek, oktatók, interpretátorok stb.)
7. Finanszírozás
A szervezet (programgazda) neve: | CHEF-Hungary Alapítvány - Lamin Studio Kft. |
A szervezetvezető neve: | dr. Dévai Margit - Király Julianna |
Cím: | 1039. Budapest, Kossuth L. u. 13 |
Telefon: | +36 (1) 388-5401 +36 (1) 240-9369 +36 (30) 966-5781 |
Internet home page: | lamin.ini.hu |
Szakemberek felkészítése mentálhigienés pszicho-pedagógiai, személyiségfejlesztő és drogmegelőző programok alkalmazására, pszichopedagógiai és pszichodinamikai szakanyagok kidolgozása és kiadása, tréning tematikák kidolgozása, képzések és tréningek vezetése a fenti témakörökben | 98 |
fordítás, szakfordítás | 2 |
A program megnevezése | A szervezet kapacitásának kb. hány %-át fordítja a működtetésére |
Énképkorrekciós önismereti személyiségfejlesztő program | 40 |
Egészséged testben, lélekben c. drogmegelőző program (óvodáskortól középiskolás kor végéig) | 60 |
Egészséged testben, lélekben c. drog- és alkoholmegelőző képzés
1992
Alapszintű képzés
1992
Programvezető vagy alprogramvezető neve: | dr. Dévai Margit |
Telefon: | +36 (1) 388-5401 +36 (1) 240-9369 +36 (30) 966-5781 |
Fax: | +36 (1) 240-9369 |
E-mail: | [email protected] |
Név: | Király Julianna |
Telefon: | +36 (1) 388-5401 +36 (1) 240-9369 |
Fax: | +36 (1) 240-9369 |
E-mail: | [email protected] |
Elérési idő: | 10 - 14 munkanapokon [hétfőtől - péntekig] |
Egészséged testben, lélekben c. személyiségfejlesztő drog- és alkoholmegelőző képzés (alap, közép és felsőszint, összesen 120 órában) Azalapszint tanusítványának megszerzése után a közép- és felsőszinten való részvétel nem előírás. A képzés tematikájának szerzője: dr. Dévai Margit Tananyag: Egészséged testben, lélekben c. Tanári Kézikönyv és Tanulói Munkafüzet (szerk: dr. Dévai Margit) óvodáskortól a középiskola végéig I - VII. kötet. Az alapképzéstematikája " A " MODUL : az alapszint elméleti képzés Terület : A drogproblémák aktuális jellemzői hazánkban és Európában * A fiatalkori drogproblémák kialakulásának okai , pszichikus háttere * Az alkalmazott drogok tipusai , hatásmechanizmusok * A drogproblémák felismerése az iskolában * A narkománia egészségügyi és társadalmi következményei A gyógyitás és rehabilitáció lehetőségei " B " MODUL : az alapszint gyakorlati képzés Terület : A Tanári Kézikönyv tartalma és felépitése Információ A drogproblémák megelőzéséhez szükséges ismeretek átadása a drogról , alkoholról és más veszélyes szerekről - az életkornak megfelelően . Önismeret A drogproblémákat okozó szorongások csökkentése az önismereti készség fejlesztésével , az egészséges pozitiv énkép és megfelelő önbecsülés kialakitásával , a kisebbrendűségi érzés megszüntetésével . Stresszkezelés A drogproblémákat kiváltó szorongások megelőzése a stresszhelyzetek azonositásával , a stresszkezelési módszerek elsajátitásával , az érzelmi egyensúly kialakitásával és fenntartásával . Döntéshozás A drogproblémákhoz vezető szorongások csökkentése a döntéshozás megfelelő előkészitésével , a döntési stratégiák pszichológiai módszereinek átadásával és a lehető legjobb döntésekhez vezető lépések és technikák elsajátitásával . Mondj nemet A nemet mondás, illetve a visszautasítás képességének kialakítása A képzés módszerei Elméleti képzés : Előadás, szeminárium, konzultáció, a szakirodalom feldolgozása Gyakorlati képzés : Sajátélmény önismereti kiscsoportos foglalkozás kommunikációs tréning , módszertani panelek Szakanyagok : * Egészséged testben, lélekben cimű Tanári Kézikönyv és Tanulói Munkafüzet * Tanfolyami Munkafüzet Az elsajátitott ismeretek és módszerek számonkérése : Gyakorlati munka csoportban, módszertani panelek kereteiben A képzés keretei : Három egymást követő teljes hétköznap A képzésekre azok a pedagógusok és segítő foglalkozásúak jelentkeznek, akik érdeklődnek a téma iránt és a drogmegelőzés illetve a személyiségfejlesztés területén akkreditált tanusítványt kívánnak szerezni [40 - 80, illetve 120 óra időtartamban] A programok óvodáskortól a középiskola (illetve a fiatal felnőttkor) végéig terjednek, 3-18 éves korig és fiatal felnőtteknek számára. Tanári Kézikönyvek és Tanulói Munkalapok életkorra lebontva 7-7 kötetben a képzésben résztvevők, illetve az alkalmazók számára rendelkezésre állnak.
A képzés célpopulációjával, illetve részletes leírásával kapcsolatos kérdésköröket K-val jelöltük. A jelölés célja, hogy elkülönítsük a képzés közvetlen célpopulációját, céljait azoktól, melyeket a közvetett, végső célpopulációval kapcsolatban fogalmaz meg, azaz a közvetlenül végzett tevékenységet attól a tevékenységtől, amit majd a program keretében kiképzettek végeznek.
Óvoda, általános, középiskolai és a felsőoktatásban tevékenykedő pedagógusok és oktatók, pszichológusok, mentálhigiénikusok, ifjúsági orvosok, védőnők, szociális munkások képzése.
Demográfiai jellemzői: | - |
Foglalkozási jellemzők: | Óvodai, általános, középiskolai és a felsőoktatásban tevékenykedő pedagógusok és oktatók, pszichológusok, mentálhigienikusok, ifjúsági orvosok, védőnők, szociális munkások. |
A hatókör szocio-kulturális jellemzői: | - |
Földrajzi hatókör: | Országos program |
Egyéb hatókör jellemzők: | - |
Célpopuláció nagysága: 15000
Becsült adat: X
Tényadat: -
2001/2002 tanévben:
Ténylegesen hány főt képzett ki?: | 856 |
Lefedettség (%): | 5,7 |
Egy átlagos tanévben:
Ténylegesen hány főt képzett ki?: | 350 |
Lefedettség (%): | 2,3 |
A képzésen résztvevők alkalmassá tétele a személyiségfejlesztésre alapozott drogprevenciós programok alkalmazására az oktatás kereteiben, tanórákra lebontva. Az iskolák pedagógiai programja számos esetben az Egészséged testben, lélekben c. tanári kézikönyvek tananyagára épül.
Közvetlenül:
Legális szerek: X
Nem legális szerek: X
Egyik sem: -
Közvetve:
Legális szerek: X
Nem legális szerek: X
Egyik sem: -
Össz. óraszám (45 perc): | 40 |
Időintervallum: | 3 nap |
Hány alkalom: | 1 [3 teljes nap] + önálló gyakorlati munka, szupervízióval |
Hány személy tartja: | 2 - 3 |
Első specifikus cél (célmeghatározás, mérhetőség):
Információnyújtás a drogok típusairól, hatásmechanizmusairól, a drogproblémák kialakulásának pszichikus hátteréről és a fiatalkori kábítószer-használat aktuális hazai jellemzőiről.
Második specifikus cél (célmeghatározás, mérhetőség):
A személyes invováltság és motíváció erősítése. A programot vezető személy alkalmassá tétele a pszicho-pedagógiai személyiségfejlesztő módszerek alkalmazására és a drogokkal kapcsolatos információk átadására.
Harmadik specifikus cél (célmeghatározás, mérhetőség):
Módszertani ismeretek átadása és gyakorlati elsajátítása az információ, az önismeret, a stresszkezlés, a döntéshozás és a "mondj nemet" témakörökben.
Az első specifikus célhoz kapcsolódó koncepció:
A program alkalmazásának minőségét és hatékonyságát az alkalmazó személyiségének és szakmai felkészültségének minősége biztosítja.
A második specifikus célhoz kapcsolódó koncepció:
A program alkalmazásának minőségét és hatékonyságát az alkalmazó személyiségének és szakmai felkészültségének minősége biztosítja.
A harmadik specifikus célhoz kapcsolódó koncepció:
A program alkalmazásának minőségét és hatékonyságát az alkalmazó személyiségének és szakmai felkészültségének minősége biztosítja.
Az első specifikus célhoz kapcsolódó módszerek:
Elméleti oktatás, előadás és szeminárium formájában.
Az elérésére fordított óraszám (45 perc): | 5 |
Hány alkalom: | 1 |
Hány fős csoportokban: | 20 |
Hány személy tartja: | 2-3 |
Elérésének időintervalluma: | - |
A második specifikus célhoz kapcsolódó módszerek:
Saját élményű kiscsoportos önismereti és kommunikációs foglalkozás.
Az elérésére fordított óraszám (45 perc): | 15 |
Hány alkalom: | 1-2 |
Hány fős csoportokban: | 20 |
Hány személy tartja: | 2-3 |
Elérésének időintervalluma: | - |
A harmadik specifikus célhoz kapcsolódó módszerek:
Módszertani panelek és önálló gyakorlati munka szupervizióval a programok megvalósításához.
Az elérésére fordított óraszám (45 perc): | 20 |
Hány alkalom: | 1-3 |
Hány fős csoportokban: | 20 |
Hány személy tartja: | 2-3 |
Elérésének időintervalluma: | - |